طرح توجیهی مرغ بومی سال ۱۴۰۳ (WORD+PDF)

توجیه اقتصادی مرغ بومی

آنچه میخوانید

به طور کلی هر کسب و کاری که بخواهد شروع شود نیاز به یک سری طرح توجیهی نیز دارد. باید بدانید که طرح های توجیهی تقریبا در همه بخش ها جهت ایجاد کسب و کار کاربرد دارند و باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

یکی از مهم ترین طرح ها، طرح توجیهی مرغ بومی می باشد که چگونه می توانیم مرغ بومی را پرورش دهیم. در این مقاله قصد داریم نکات مربوط به طرح توجیهی مرغ بومی را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را خدمت شما مطرح سازیم.

برای دانلود طرح توجیهی مرغ بومی نگارش ۱۴۰۱ کلیک کنید

تهیه طرح توجیهی برای اخذ وام جهت پروش تولید مرغ بومی

معمولا برای پرورش تولید مرغ بومی شما برای شروع کار به یک طرح توجیهی نیاز خواهید داشت و باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد. همچنین باید بدانید که در این طرح توجیهی باید موارد مثبت مربوط به پرورش مرغ بومی مطرح گردد و باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به عنوان مثال در طرح توجیهی اخذ وام برای پرورش تولید مرغ بومی باید بدانید که ذکر نکات مثبت می تواند برای شما جهت مقدار وام بیشتر بسیار مفید باشد. معمولا تولید و پروش مرغ بومی یکی از اصلی ترین کارها برای افراد ساکن روستا ها می باشد. این کار می تواند سود زیادی برای افراد در این خصوص داشته باشد.

همچنین شما می توانید با انتخاب نژاد های مرغ بومی تخمگذار، از نظر سود در چند ماه پشت سر هم به چیزی که میخواهید دست پیدا کنید و باید به این مورد توجه داشته باشید، چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

سال پرورش مرغ بومی

سرمایه اولیه برای طرح توجیهی مرغ بومی

معمولا برای شروع هر کاری شما نیاز دارید تا از یک سرمایه اولیه بهره ببرید. این سرمایه اولیه برای طرح توجیهی مرغ بومی می تواند مقداری را در بر گیرد.

معمولا مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای طرح توجیهی مرغ بومی مقدار ۵۰۰ میلیون تومان به بالا را به خودش اختصاص می دهد. شما با این مبلغ می تواند یک مکان خوب برای پرورش داشته باشید.

همچنین می توانید نژاد های مختلف را نیز پرورش دهید و باید به این امر توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به این مورد نیز خالی از لطف نخواهد بود.

برآورد هزینه ها

معمولا در سیستم های کشاورزی و کارهای کشاورزی باید مواردی مثل برآورد هزینه ها را نیز در نظر داشته باشیم. پرورش مرغ بومی نیز هزینه های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال شما باید هزینه های خوراک این مرغ ها را نیز در نظر داشته باشید.

معمولا دانه ها و خوراک های مرغ بومی از خارج از ایران وارد کشور می شوند. در این حالت باید بدانید که طرح توجیهی مرغ بومی می تواند به ما نشان دهد که کدام یک از غذاها را برای پرورش مرغ بومی تهیه نماییم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که طرح توجیهی مرغ بومی به طور کلی منبعی سود اول برای کشاورزانی خواهد بود که می توانند در شرایط مساعد مرغ بومی را پرورش دهند. شما نیز باید این مورد را در نظر داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

به طور کلی مرغ های بومی به صورت مرغ تخمگذار سفید و مرغ تخمگذار قهوه ای در بازی وجود دارند. معمولا در زمینه طرح توجیهی باید بدانید که این موارد می توانند برای شما سود داشته باشند.

مرغ بومی

نرخ بازگشت سرمایه

معمولا پرورش مرغ بومی در روستاها به راحتی قابل انجام است. سرمایه ای که شما برای پرورش مرغ در نظر می گیرد می تواند در چند ماه برای شما بازگردد. ولی باید بدانید که تخم مرغ ها و یا خود مرغ ها می توانند چندین برابر ارزش به شما و کارتان بیفزایند. باید در نظر داشته باشید که از نظر بومی، پرورش هر نوع حیوانی می تواند سود زیادی برای افراد داشته باشد و باید آن را در نظر داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

همچنین باید بدانید که برای طرح توجیهی مرغ بومی شما به وام و سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. هرچه کیفیت خومی در مرغ ها مشاهده شود، طرح توجیهی مرغ بومی برای شما مثبت خواهد بود و باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد. همچنین باید بدانید که شما می توانید در طرح توجیهی نسبت به نوع تخمگذاری مثل سفید و یا قهوه ای بودن اطمینان حاصل نمایید.

میزان سود دهی طرح توجیهی پرورش مرغ بومی چه مقدار می باشد؟

از نظر سود باید بدانید که اگر دامپرور و کشاورز هستید می توانید به راحتی از این پرورش سود زیادی کسب کنید. باید بدانید که در طرح توجیهی مرغ بومی معمولا کیفیت کار در سوددهی حرف اول را می زند و باید به این امر توجه داشته باشید. همچنین باید بدانید که میزان سوددهی می توانند بر مبنای روش ها و شیوه هایی باشد که شما در هنگام پرورش مرغ بومی به کار گرفتید و باید به آن توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیزخالی از لطف نخواهد بود. همچنین باید بدانید که بر اساس سود دهی می توانیم تجهیزات مورد نیاز مان را برای پرورش مرغ بومی نیز در نظر بگیریم.

مرغ بومی محلی

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ بومی چه مواردی می باشند؟

تجهیزات مربوطه شامل برخی موارد می باشد که در نگهداری و پرورش مرغ بومی ضروری است. اولین مورد اتاق نگهداری مرغ می باشد. در موارد بعدی می توانیم به اتاق ذخیره سازی خوراک، انکوباتور، قفس و محفظه برای پرورش مرغ، ژنراتور، غذا، تخم مرغ و جوجه، وسایل حمل و نقل اشاره داشته باشیم.

این وسایل هر کدام کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند و باید به آن توجه داشته باشید. همچنین باید بدانید که شما می توانید مرغ بومی را بر بمنای این شرایط با کیفیت بالایی پرورش دهید که اهمیت بالایی نیز می تواند داشته باشد.

فرآیند تولید طرح توجیهی مرغ بومی بر چه اساس می باشد؟

برای طرح توجیهی مرغ بومی باید بدانید که در ابتدا به دوره جوجه کشی جوجه ها نیازمندیم: این دوره از اولین روز جوجه کشی تا ۸ هفته نیز شروع می شود که باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

همچنین باید بدانید که دوره مراقبت از جوجه ها دوره بعدی می باشد. این دوره از ۹ هفته تا دوره قبل ازت خم گذاری شروع می شود و هفته های ۱۸ تا ۲۰ را نیز در بر می گیرد. دوره تولید تخم مرغ نیز مرحله بعدی می باشد که باید آن را در نظر داشته باشید. معمولا این مورد از هفته ۲۱ شروع می شود و تا ۸۰ هفته ادامه خواهد داشت. همچنین باید به ترتیب از تمامی دستگاه ها و تجهیزات نیز استفاده نمایید. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که طرح توجیهی مرغ بومی به شما امکان می دهد تا بهتر بتوانید در روستا به کسب در آمد بپردازید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که دوره های جوجه کشی و تمامی مراحل مربوطه باید به درستی طی شوند. در تمامی بخش ها باید روند غذادهی را نیز به درستی اعمال نمایید. این امر اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

به طور کلی در خصوص نگهداری باید در نظر داشته باشیم که مرغ ها هرچه شرایط خوبی را بگذرانند می توانیم با کیفیت ترین انواع مرغ ها را تجربه نماییم و باید این مورد را در نظر داشته باشیم. بعد از طی کردن تمامی مراحل باید بدانید که شما به ترتیب باید تخم مرغ های رنگی و سفید را از هم جدا سازی نمایید. تمامی مراحل نیز باید به ترتیب انجام شوند.

توجیه اقتصادی طرح توجیهی مرغ بومی برچه اساس می باشد؟

نسبت به عرضه و تقاضا در ابتدا باید بدانید که مشتریان از شما چه چیزی می خواهند. می توانید در محیطی باشید که افراد نیاز شدید به مرغ و تخم مرغ دارند و باید این مورد را قبل از شروع کار در نظر بگیرید. چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

به طور کلی پرورش مرغ بومی در روستا ها توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد. معمولا در ابتدا باید روی کیفیت مرغ ها به خوبی کار شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که از نظر اقتصادی مرغ ها باید غذای خوبی را نیز مصرف نمایند. مصرف غذای خوب در رشد مرغ بومی بسیار مفید است و باید به این مورد توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

به طور کلی طرح توجیهی مرغ بومی براساس یک سری موارد مهم می باشد. از نظر اقتصادی نیز این روش می تواند حدود ۱۰۰ نفر را فقط در یک محیط وارد بازار کار کند. در صورتی که عزم راسخی برای این کار دارید، به هیچ عنوان نباید ناامید شوید و باید این مورد را در نظر داشته باشید.

مرغ گلپایگانی

مطالعات بازاری در حوزه طرح توجیهی مرغ بومی برچه اساسی صورت می گیرد؟

در حوزه پرورش مرغ بومی باید بدانید که معمولا روش هایی باید مورد مطالعه قرار گیرد. معمولا این روش ها شامل تغذیه مرغ می باشد. البته باید بدانید که تغذیه مرغ بیشتر باید از مواد با کیفیتی انجام شود. معمولا باید آب نیز به اندازه کافی وجود داشته باشد.

کمبود آب باعث بروز یک سری مشکلات و ریزش پر مرغ می شود که در برخی موارد عادی نیز به نظر خواهد رسید و باید به این امر توجه داشته باشید چون مهم است.

دمای فصل و شرایط جغرافیایی را نیز باید مد نظر قرار دهید. معمولا برآورد هزینه ها مثل برآورد محوطه سازی و هزینه اجاره و خرید تجهیزات نیز باید تحت بررسی قرار گیرد.

برآورد وسایل حمل و نقل و برآورد مواد اولیه و خوراک مرغ و همچنین سوخت و آب و برق و موارد مربوط به آن نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه تعمیرات و نگهداری را نیز در این خصوص باید در نظر داشته باشید. برآورد حقوق کارگران و همچنین برآورد هزینه های ثابت مثل بهره برداری و سرمایه در گردش و تولید سالیانه نیز باید در نظر گرفته شود. این امر اهمیت فراوانی دارد. البته باید قیمت فروش مرغ و تخم مرغ را نیز باید در نظر داشته باشید برآورد سرمایه ثابت سرانه،  برآورد کل سرمایه گذاری سرانه و برآورد نرخ بازدهی سرمایه و برآورد دوره برگشت سرمایه و برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر نیز مهم است. همچنین باید موارد خالصی و ناخالصی را نیز در نظر داشته باشید.

البته این مورد در هر سال نیز می تواند تفاوت داشته باشد. معمولا روند اشتغال زایی نیز در مطالعات بازاری باید تحت بررسی قرار گیرد. تمامی موارد گفته شده نیز بر مبنای شرایط خواهد بود.

صادرات محصول

در خصوص صادرات محصول باید بدانید که اگر محصول با کیفیتی دارید، کشورهای منطقه به خوبی از اجناس شما استقبال خواهند نمود. معمولا کشورهایی که کمبود مرغ و تخم مرغ دارند مشتری شما هستند که باید به این مورد توجه داشته باشید.

اگر واقعا کسب و کار شما رونق گرفته است. باید بدانید که این مورد یکی از مهمترین موارد اصولی است که باید در نظر بگیرید و صادرات می تواند سود شما را چند برابر افزایش دهد. این امر نیز باید توسط متخصصین امور اقتصادی مورد بررسی قرار گیرند. همچنین اهمیت آن را نیز نباید دست کم بگیرید.

دریافت طرح توجیهی مرغ بومی ۱۴۰۱

 

برای تهیه طرح توجیهی کلیک کنید

جمع بندی

در این مقاله ما طرح توجیهی مرغ بومی را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که این طرح می تواند کسب وکار زیادی را ایجاد کند.

همچنین باعث اشتغال زایی بسیاری از افراد می شود. همچنین باید بدانید که در طرح توجیهی شما قادر خواهید بود تا یک سری نکات را رعایت نمایید تا در کسب و کار مربوطه به سودی که می خواهید برسید. این امر یکی از مهمترین مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشید. به طور کلی طرح توجیهی می تواند از نظر اقتصادی برای بسیاری از افراد در جامعه سود داشته باشد.

۴/۵ - (۵ امتیاز)